Jak sprawdzamy wiarygodność historii pojazdu?

Celem naszych usług jest pomoc w sprawdzeniu używanego samochodu przed zakupem.
Poniżej w kilku krokach opiszemy w jaki sposób i w jakiej kolejności przebiegają działania od początku do samego końca.

Kontrola karoserii i zewnętrzna pojazdu

Badanie grubości powłoki lakierniczej przy pomocy profesjonalnego sprzętu.

Każdy z elementów zostanie opisany w raporcie. W przypadku gdy wartości będą odbiegać od fabrycznych (od kilkudziesięciu do kilkuset mikrometrów) da to jasny obraz tego, że element był poddawany naprawie blacharsko-lakierniczej. Zwiększona grubość powłoki lakierniczej nie musi zawsze wskazywać na to, że pojazd uczestniczył w kolizji/wypadku. Taki stan rzeczy może świadczyć po prostu o poprawkach lakierniczych, które wykonał właściciel pojazdu ze względów estetycznych. Zdarza się również, że pojazdy „wyjeżdżają” z fabryki mając elementy o różniącej się grubości powłoki lakierniczej lub lakierowane podwójnie.

Ekspert sprawdzi również szerokość szczelin pomiędzy poszczególnymi elementami karoserii. Na podstawie różnic w odległościach pomiędzy nimi jest w stanie ustalić czy dany element był wymieniany, gdyż w tym przypadku bardzo trudno jest „spasować” go w sposób identyczny do stanu fabrycznego.

Ekspert przeprowadzi także kontrolę oświetlenia zewnętrznego pod kątem sprawności oraz uszkodzeń.

Weryfikacja dokumentów pojazdu

Nasz Ekspert sprawdzi dokładnie udostępnioną przez sprzedającego dokumentacje pojazdu.

Następnie sfotografuje ją, tak abyś również mógł ją przeczytać. Najważniejsze informacje znajdujące się w dokumentacji oraz wyciągnięte przez Eksperta wnioski po inspekcji zostaną zawarte w raporcie.

Sprawdzenie szyb pojazdu

Przeprowadzona kontrola szyb również pozwala ustalić czy samochód posiada historię kolizyjną/wypadkową.

Ekspert sprawdzi stan oraz oznaczenia szyb. Wymieniona szyba w połączeniu z wcześniej wykonanymi pomiarami powłoki lakierniczej oraz szczelin daje powód do obaw, że samochód uczestniczył w jakimś zdarzeniu drogowym.

Sprawdzenie opon

Zakup opon wiąże się często z niemałymi kosztami, stąd podczas oględzin Ekspert sprawdza każde z kół w pojeździe (łącznie z zapasowym).

Na podstawie pomiaru wysokości bieżnika opony oraz oznaczeń stwierdza czy nadają się one do dalszej eksploatacji czy należy je wymienić. Oględziny bieżnika (równomierność zużycia) daje Ekspertowi również pogląd na to, czy geometria pojazdu jest ustawiona w sposób prawidłowy.

Przegląd wnętrza wnętrza

Ekspert sprawdza stan wnętrza pojazdu, na podstawie którego wyciąga wnioski, czy stan jego zużycia może być adekwatny do wskazanego przebiegu.

Inspekcji poddawane są również elementy wyposażenia i komfortu pojazdu od najmniejszego przełącznika, przez nawigację, po sterowanie fotelami czy działanie klimatyzacji. Niesprawność elementów wyposażenia często wiąże się ze znacznymi kosztami naprawy. Każdy sprawdzany element jest opisywany w raporcie.

Sprawdzenie komory silnika i przedziału bagażnika

Dość powszechnym zabiegiem wykonywanym przez sprzedających jest mycie komory silnika.

Nasz Ekspert zwróci na to uwagę, sprawdzi również poziom płynów eksploatacyjnych, będzie wnikliwie szukał wycieków silnika, a także sprawdzi kulturę jego pracy. Przegląd komory silnika może również dać informacje na temat wcześniejszych napraw powypadkowych. Podczas oględzin Ekspert sprawdzi również czy w pojeździe znajdują się „zawieszki” dotyczące wymiany oleju lub rozrządu.

Jazda testowa

Ekspert wykona jazdę testową, w trakcie której sprawdzi jak zachowuje się zawieszenie, układ kierowniczy oraz hamulce.

Wyrazi opinię na temat dynamiki jednostki napędowej oraz działania skrzyni biegów. W raporcie zawarte zostaną zawarte również informacje na temat komfortu podróżowania pojazdem. Ekspert zwróci uwagę na niepokojące odgłosy pochodzące z układu jezdnego, napędowego czy nawet wnętrza pojazdu (np. skrzypienie elementów plastikowych) i poinformuje Cię o tym w raporcie.

Fotogaleria

Ekspert wykona od kilkudziesięciu do ponad stu zdjęć pojazdu.

Od zdjęć ogólnych nadwozia, wnętrza czy wyposażenia, po zdjęcia elementów uszkodzonych, którymi sprzedający nie lubią się „chwalić” w ogłoszeniach.

Sprawdzenie podwozia

Gdy zdecydujesz się na wybór pakietu COMPLEX lub MAXI, Ekspert wykona oględziny podwozia.

Wykonamy oględziny podwozia pojazdu pod kątem ewentualnych wycieków, ognisk korozji czy napraw powypadkowych. Oględzinom poddane zostaną również elementy zawieszenia, układu hamulcowego, elementy gumowe, osłony podwozia, luzy, pas przedni oraz progi pojazdu.

Podłączenie testera diagnostycznego

W przypadku wyboru pakietu MAXI, podłączony do samochodu zostanie tester diagnostyczny.

Pozwala on na odczyt błędów silnika, które świadczą o nieprawidłowościach jego pracy lub elementów współpracujących z nim. Przyczyny błędów mogą skutkować poważnymi uszkodzeniami i bardzo kosztownymi naprawami lub wymianami podzespołów.

Rozkodowanie numeru VIN

Sprawdzenie opisu pojazdu zgodnie z parametrami fabrycznymi tj. marki, modelu, koloru, silnika, elementów wyposażenia itd.

Rozkodowanie numeru VIN jest dodatkową usługą. Sprawdzone zostają również wybrane bazy pojazdów kradzionych i poszukiwanych. Istnieje możliwość sprawdzenia historii pojazdu, ponieważ zbierane są informacje z portali aukcyjnych, a także innych instytucji oraz firm. Rozkodowanie numeru VIN może ujawnić zdjęcia powypadkowe pojazdu, zanim stał się pojazdem „bezwypadkowym” i „nieuszkodzonym”.

Przykładowy raport VIN

Rozmowa telefoniczna z Ekspertem po oględzinach

Ekspert zaraz po oględzinach zadzwoni do Ciebie i „na świeżo” odpowie na Twoje pytania dotyczące samochodu zanim jeszcze wprowadzi raport do systemu.

Jest to usługa dodatkowa.

Sprawdzenie rejestru zastawów

Sprawdzenie w sądowym rejestrze zastawów, czy pojazd, który zleciłeś do sprawdzenia nie jest przedmiotem zastawu.

Rejestr zastawów jest dostępny jedynie dla pojazdów zarejestrowanych w Polsce.